ako zistím, že sa niečo deje

Ak u svojho dieťaťa pozorujete nasledujúce prejavy, odporúčame kontaktovať nás, za účelom komplexného vyšetrenia dieťaťa

Diagnózy, pri ktorých je aplikácia PSMT I, PSMT II/HRG terapií vhodná:

Hyperaktivita, porucha pozornosti, PAS, Aspergerov syndróm, hypotónia, oneskorený vývin reči, oneskorený motorický vývin, poruchy jemnej/hrubej motoriky, nedostatky v kognitívnej oblasti, cerebral paresis (CP)

 
Typické rané prejavy ohrozeného vývinu dieťaťa od 3. mesiacov do 3. rokov
 
Oblasť motoriky:

  • trvalé poruchy prijímania potravy (satia)
  • odchýlky svalového tonusu
  • oneskorený/odlišný motorický vývin
  • neschopnosť udržať stabilitu/porucha rovnováhy
  • nerovnováha/asymetria v používaní pravej a ľavej časti tela
  • pretrvávanie dojčenských reflexov
  • spontánne prejavy patologickej súčinnosti viacerých druhov pohybu
  • oneskorený vývin jemnej motoriky/motorická nezrelosť
  • oneskorený vývin reči
  • absencia motorickej hry/ stereotypné motorické prejavy
  • oneskorený/ odlišný/ chýbajúci nástup motorickej imitácie

 
Psycho-kognitívna oblasť:

  • poruchy spánku
  • oslabenie/spomalenie zmyslových funkcií
  • nedostatočná/krátka pozornosť
  • porucha porozumenia reči a tvorby reči
  • oneskorený psychomotorický vývin
  • absencia koordinácie ruky a oka/nedostatočná koordinácia
  • oneskorený nástup príčinného/dôsledkového myslenia
  • absencia nástupu rolových hier
  • odchýlky v motivovateľnosti

 
Sociálne prejavy:

  • problémy s upokojením
  • problémy s naviazanosťou (personálnou)
  • znížená schopnosť kooperácie/neočakávané prejavy počas spolupráce
  • neschopnosť zdieľať emócie/atypické prejavy emócií
  • nekoordinovateľnosť
  • neporozumenie zákazom/ich nedodržiavanie
  • tvrdohlavé, egoistické správanie
  • agresia
  • sebapoškodzovanie
  • záchvaty zlosti

 

Typické prejavy ohrozeného vývinu dieťaťa medzi  3. až 6. rokom života
 
Oblasť motoriky:

  • slabá pohybová koordinácia, nepresné prevedenie pohybových úkonov
  • nedostatočné/zdĺhavé osvojovanie si nových pohybových úkonov
  • problémy s rozložením sily
  • dyspraxia, apraxia
  • grafomotorická nezrelosť
  • oneskorený vývin reči/rečovej motoriky
  • hyperaktivita
  • tiky
  • chybné držanie tela
  • oslabená schopnosť synchronizácie funkcií
  • slabé motorické kontrolné funkcie

 
Psycho-kognitívna oblasť:

  • mentálna retardácia
  • slabá pamäť
  • poruchy spracovania zmyslových vnemov
  • oneskorený vývin skúsenostného učenia
  • odchýlky telesnej konštrukcie, laterality, nedostatočná priestorová orientácia
  • hrozba výskytu dyslexie, dyskalkúlie
  • úzkosť, depresia
  • výskyt fóbií

 
Prejavy v sociálnej oblasti:

  • problémy so začlenením sa
  • problémy s osvojovaním si pravidiel
  • sťažená schopnosť chápania pravidiel
  • nevyspytateľné správanie pri dodržiavaní pravidiel
  • odchýlky v dynamike odpútavania a naviazanosti sa
  • odmietanie pomoci
  • odmietanie/prerušovanie činností, ktoré si vyžadujú dodržiavanie povinností/pravidiel
  • absencia kontrolných funkcií počas organizácie správania (prejavujúce sa najmä počas skupinových aktivít)
  • poruchy autistického spektra
  • detská úzkosť
  • depresia